FAQ

FAQ QRS

 

Frequently Asked Questions – FAQ

QRS is een groothandel in medische hulpmiddelen. Naast de verkoop van medische hulpmiddelen bieden wij een breed scala van producten om onze klanten zoveel mogelijk te voorzien in hun behoeften. Bij QRS kunt u terecht voor: - Een compleet assortiment aan  medische gebruiks- en verbruiksmiddelen. - Producten op het gebied van hygiëne en infectiepreventie binnen de gezondheidszorg. - Medische apparatuur en -inrichting. - Service en onderhoud op medische apparatuur. - Zeer divers aanbod van kantoorartikelen. - Vakkundig advies over al onze producten en middelen. De initiatiefnemers en de medewerkers van QRS hebben een medische achtergrond of zijn al jarenlang actief in de medische branche. Daardoor weten we wat er in gezondheidsinstellingen speelt en zijn we goed in staat om met onze klanten mee te denken. Onze klanten zijn voornamelijk werkzaam in ziekenhuizen, privéklinieken, ambulancediensten en overige zorginstellingen.
Het kantoor van QRS is geopend op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 uur.
Het hoofdkantoor van QRS is gevestigd in Oss aan het Randmeer 12. Daarnaast hebben wij een locatie in Hedel, Architronlaan 2, voor onze marketing & sales afdeling.
Dit zal afhankelijk zijn van de productbehoefte van uw organisatie. Voor de standaard verbruiks- en gebruiksmiddelen kunt u terecht in de webshop van QRS (shop.qrs.nl). Hier kunt u zichzelf gemakkelijk registreren. Eenmaal geregistreerd, kunt u direct verder met het plaatsen van een bestelling. Voor overige producten kunt u altijd via het contactformulier meer informatie opvragen door dit in te vullen. Eventueel kunt u ook direct een E-mail sturen aan salessupport@qrs.nl.
Door te strenge beveiliging van uw E-mailverkeer kan het voorkomen dat uw e-mailaanbieder de e-mail geplaatst worden in uw spam of junkmail E-mailmap. Om te voorkomen dat deze e-mails worden gemarkeerd als spam of junkmail, kunt u bij uw e-mailaanbieder aangeven dat het e-mailadres gezien kan worden als een veilige afzender.
Bij QRS hebben we het grootste deel van onze producten op voorraad liggen waardoor het mogelijk is om de volgende werkdag te leveren, mits uw bestelling op een werkdag voor 11:00 uur is geplaatst. In het weekend worden er geen bestellingen bezorgd.
Door het gemak van inloggen, hoeft u niet iedere keer opnieuw uw gegevens door te geven of in te vullen. Alle informatie zal bewaard worden en voor een volgende bestelling kunt u altijd terugkijken in de eerdere bestellingen. Daarnaast is er de mogelijkheid om het eigen assortiment te bekijken, inclusief de prijzen. Tenslotte heeft u de mogelijkheid uw eigen gegevens te beheren en te wijzigen indien nodig.
U kunt aan de linkerzijde in het navigatiemenu klikken op "Profiel". Automatisch komen uw debiteurgegevens in beeld. Onderaan de pagina vindt u een gele button met daarop "wachtwoord wijzigen". Als u hierop klikt, heeft u de mogelijkheid u wachtwoord zelfstandig te veranderen.
Dit is voor de meerderheid van de producten zeker mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via customerservice@qrs.nl.
De standaardkosten bedragen €9,95 voor zendingen binnen Nederland. Voor bestellingen boven de €250,- (excl. BTW) worden geen bezorgkosten in rekening gebracht. Wanneer u grotere of zwaardere pakketten bestelt, gaan de verzendkosten omhoog. Alle prijzen zijn exclusief BTW.
Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om in de webshop te zien wat de voorraad van een artikel betreft. Zodra u de orderbevestiging per E-mail ontvangt, zal daarin worden aangegeven hoeveel er van de door u bestelde artikelen op voorraad zijn. Indien niet op voorraad, zullen deze artikelen in backorder vallen en z.s.m. worden uitgeleverd. Let op!: voorraadinformatie is zichtbaar op de orderbevestiging, niet op de bevestiging van uw bestelling die u direct in uw mailbox ontvangt na het plaatsen van een bestelling. Voor vragen over uw order, stuurt u een E-mail met daarin desbetreffend ordernummer naar customerservice@qrs.nl.
Dit is afhankelijk van het product en of dit speciaal voor de klant is besteld. In de meeste gevallen is dit geen enkel probleem. Stuur hiervoor een mail naar customerservice@qrs.nl met onderstaande informatie: - het ordernummer - desbetreffende artikelnummer - lotnummer - houdbaarheidsdatum. Op deze manier hebben wij direct alle informatie tot onze beschikking, waarop wij zullen zorgen voor een snel antwoord.
Om uw account te beheren en gegevens te kunnen aanpassen, gaat u naar uw profielpagina binnen de webshop. Klik rechtsboven op de naam van uw firma of ga via het navigatiemenu aan de linkerzijde naar het kopje “profiel”. Hieronder ziet u "afleveradressen" staan. Zodra u hierop klikt, kunt u extra afleveradressen toevoegen. Bij het plaatsen van een bestelling, heeft u in het winkelmandje de mogelijkheid het afleveradres te wijzigen.
In het navigatiemenu van de webshop, vindt u het kopje “bestellen”. Als u hierop klikt, ziet u hieronder "snel bestellen" staan. Indien u de artikelnummers of de productomschrijving bij de hand heeft, dan kunt u hier gemakkelijk en snel uw order invoeren zonder door de gehele webshop te navigeren.
In het navigatiemenu van de webshop, vindt u het kopje “bestellen". Als u hierop klikt, ziet u "favorieten" staan. Uw favorietenlijst beheert u hier. Een artikel toevoegen aan uw favorietenlijst? Ga naar de productpagina van desbetreffend artikel en klik op “toevoegen aan favorieten”. Dit kleurt vervolgens geheel rood. Door er nogmaals op te klikken, verwijdert u het artikel weer van uw favorietenlijst. Een andere manier om artikelen van uw favorietenlijst te verwijderen, doet u via de pagina “favorieten”, hier klikt u op het hartje om het artikel te verwijderen van de lijst. Wel blijft het artikel zichtbaar in de webshop. Tevens kunt u hier gemakkelijk favorieten producten toevoegen aan uw bestelling.
U kunt de order gewoon via de webshop invoeren maar adviseren u wel om vervolgens contact op te nemen met onze customer service via +31 (0)412 690461, kies voor 2 in het keuzemenu. Zorg ervoor dat u altijd uw ordernummer bij de hand heeft. Voor een bestelling die met spoed geleverd moet worden, kunnen extra kosten voor het transport worden berekend.
U vindt de orderhistorie onder het kopje "Klantenservice" in het navigatiemenu van de webshop.
Uw facturen kunt u terugvinden in uw webshop account. Hiervoor gaat u in het navigatiemenu naar "Klantenservice" en klik vervolgens op "Orderhistorie". Open de order waarvan u de factuur wilt inzien. Zodra deze order wordt geopend, verschijnt er een blauwe knop onderaan de order met daarop "Download factuur". Als u hierop klikt, verschijnt de factuur in beeld.
U kunt hiervoor een E-mail sturen met desbetreffend factuurnummer naar debiteuren@qrs.nl. Mocht u liever bellen, belt u 0412-690461 en kies voor nummer 3 in het keuzemenu. U wordt dan doorverbonden met de financiële administratie. Zorg ervoor dat u het factuurnummer bij de hand heeft.
Staat het product niet in de webshop? Stuur dan een E-mail met de productgegevens naar salessupport@qrs.nl. Prijzen in de webshop zijn alleen zichtbaar op het moment dat u bent ingelogd.
Heeft u een storing die niet direct opgelost hoeft te worden of een vraag m.b.t. de service en onderhoud van uw medische apparatuur? Stuur dan een mail naar techniek@qrs.nl. Voor dringende vragen neemt u contact met ons op via 0412-690461 en kies in het keuzemenu voor nummer 4, afdeling techniek.
De algemene voorwaarden van QRS kunt u ten alle tijden vinden in het navigatiemenu onder het kopje "klantenservice".
Neem dan contact op met QRS, telefonisch +31412690461 of per mail info@qrs.nl en wij zorgen ervoor dat uw vraag zo snel mogelijk beantwoord wordt!
Heeft u suggesties of verbeteringen voor de webshop die u graag met ons wil delen? Stuur dan een E-mail naar marketing@qrs.nl. Alvast bedankt!